1402-11-14 10:23
290
0
88648
جوانبخت:

تخلفاتی که نمره منفی می‌گیرند

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خیلی وقت‌ها رانندگان نمی‌دانند این تخلفاتی را که انجام می‌دهند تخلف حادثه‌ساز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» سرهنگ رابعه جوانبخت در گفتگو با راه دانا در خصوص تخلفات مهم در جدول تخلفات حادثه‌ساز؛ گفت: تخلفات حادثه ساز به آن دسته از تخلفاتی گفته می‌شود که به نسبت خطر پذیری بالایی دارند و امنیت تردد در جامعه را هم برای شخص راننده و هم برای دیگر رانندگان ناامن می‌کنند. در واقع راننده با انجام این تخلف حادثه‌ساز به خود و به دیگر رانندگانی که در شهر در حال رانندگی هستند آسیب می‌زنند.  

وی بیان داشت: ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به تمام این موارد اشاره و ۲۰ تخلف را به عنوان تخلفات حادثه‌ساز دسته‌بندی کرده است که دیگر تکلیف مشخص گردیده و راننده با انجام این تخلفات علاوه بر اعمال قانون، نمره منفی را هم در سوابق خود ثبت می‌کند. البته در مواردی نیز حتی منجر به توقیف آن وسیله نقلیه می‌شود.  

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: به رانندگان گرامی توصیه می‌شود در ابتدای گرفتن گواهینامه حتما جدول نمرات منفی را مرور کرده تا از آن آگاهی پیدا نمایند، چرا که خیلی وقت‌ها رانندگان نمی‌دانند تخلفاتی را که انجام می‌دهند تخلف حادثه‌ساز است و نمره منفی دارد.  

سرهنگ جوانبخت افزود: تخلفاتی چون حرکات مارپیچ و نمایشی و دور در جا زدن را بیشتر جوانان انجام می‌دهند. بحث سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر از حد مجاز در بزرگراه‌ها استفاده و از مواد روانگردان و نوشابه‌های الکلی نیز از مصادیق تخلفات پر اهمیت و حادثه ساز می‌باشند.

وی گفت: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها نیز از نوع تخلفات بسیار خطرساز است. انجام این تخلف را بسیار شاهد هستیم که خیلی از رانندگان وقتی مسیر خود را به اشتباه طی می‌کنند، قصد اصلاح مسیر دارند و مرتکب این تخلف خطرناک می‌شوند.  

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: تخلف حرکت با دنده عقب و ارتکاب آن بسیار خطرناک می‌باشد و برای همین است که قانون گذار آنرا در گروه تخلفات حادثه ساز قرار داده است. خیلی وقت‌ها راننده‌ای که در مسیر خود در حال حرکت است متوجه حرکت دنده عقب شما نخواهد شد و منجر به تصادف فوتی و جرحی می گردد.  

وی افزود: همچنین رانندگی در حالت مستی و داروهای روانگردان جزء کدهای حادثه ساز است که بالاترین نمره منفی را در جدول رسیدگی به تخلفات دارد.

هر تصادف زائده یک نوع تخلف است

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ما به عنوان پلیس بر روی این ۲۰ تخلف تمرکز و دقت داریم چون با انجام این تخلفات، جامعه برای سایرین ناامن می‌شود و به این موضوع اعتقاد داریم که هر تصادف زائده یک نوع تخلف است و اگر به صورت موشکافانه این موارد را بررسی نماییم می‌بینیم که در دل آن لایه‌هایی از تخلفات حادثه ساز وجود داشته است.  

وی بیان داشت: اگر راننده یک یا چند تخلف حادثه ساز را انجام دهد منجر به بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود و پلیس همیشه توصیه‌هایی زیادی در خصوص توجه به این جدول و عدم ارتکاب به تخلفات آن دارد که البته اگر رانندگان نیز این موضوعات را رعایت نمایند، یقینا در کاهش تصادفات حادثه ساز تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.